Senaste Nytt!

Robin skriver...

Idag är det lördag och det har nu gått 13 dagar över beräknad förlossnings dag. Det verkar som om att han inte vill komma till denna kylan som är just nu, och jag förstår honom fullkomligt, det är verkligen super kallt! Mycket varmare i mammas mage såklart. Men nu är det ju så att han inte kan stanna där inne hur länge som helst. Vi var hos barnmorskan igår på kontroll och kollade hur den lille mår där inne i magen. Allt såg jätte bra ut och lille Kevin mår jätte bra. Men nu är det så att efter 14 dagar över beräknad förlossningsdatum så gör man en såkallad "Igångsättning". Detta innebär att dom hjälper naturen på traven med att sticka hål på fosterhinnan så det ska komma igång. Så vi har fått en bokad tid på förlossningen på måndag kl 8 på morgonen. Då ska dom se hur det ser ut om allt är redo på att sättas igång. MEN, det är inte 100% säkert att dom gör nått just på måndag, det kan lika gärna bli på tisdag eller onsdag, de beror helt på om det är mycket att göra på forlossningen eller om dom vill att den lille i magen ska stanna lite till. Men vi får besked på måndag om när, hur & var osv. =)



Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Till de väntande föräldrarna: lördagen är inte slut än..... <3 = hjärta

Vi har ju en överenskommelse, Kevin och jag...ler...

2012-02-04 @ 19:35:54
Postat av: Sofia

Ser fram emot att höra hur det blir på måndag och önskar er lycka till. Kramar.

2012-02-05 @ 12:20:49
Postat av: Kim- 22 år och mamma till Roxanna

Hoppas ni snart får eran lille kille!! Väntan är grymt jobbig själv gick jag ju över med 14 dagar:)



Ofta brukar dom på förlossningen göra en bedömning av hur bebis mår, och hur mycket fosterlanden som finns och hur mamman mår, sen där efter bedömmer dom om de e lämpligt att sätta igång eller om man ska låta kroppen sköta det själv.

Har en bekant som var på bf+18 när deras lille kom. Och dom var på kontroll varje dag på förlossningen fram till att det sattes igång av sig själv:)



Det sätter igång när ni minst anat det, jag hade tid för överburenhets kontroll den 26 maj, 25 maj föddes min dotter och de startade av sig själv mitt i natten:)



ska hålla tummarna för er!! :)

2012-02-05 @ 20:28:48
URL: http://enblommaioknen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Grattis !

Hoppas att den lille mår bra.

2012-02-07 @ 08:20:08
Postat av: Annika

Jag kan ju tala om att det inte fungerar att kommentera ert senaste inlägg. Ville kommentera direkt när ni lagt upp det men då funkade det inte och det fungerar fortfarande inte... Skumt tycker jag.



Men det är superhärliga bilder på lille Kevin och jag skulle gärna vilja se fler =)

Kram på er!

2012-02-12 @ 22:59:31
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0