Fosterrörelser och Hjärtslag

Camilla skriver...


28 augusti

Jag låg med Robin och hans mamma i soffan och tittade på tv när jag plötsligt kände en spark i magen. Jag blev väldigt chockad och lade min hand på magen. Då kände jag det igen, jag kan för första gången känna Kevin sparka. Det var verkligen en läskig, men cool upplevelse. Men när Robin skulle känna så ville han inte sparka längre. Kände mig lite elak som fick uppleva det själv men det var inget jag kunde styra.

 

Robin skriver...

 

Det var fruktansvärt frustrerande att inte jag fick uppleva första sparkarna samtidigt som Camilla. Men det dröjde inte alls länge tills jag fick känna nånting röra sig inne från magen. Redan dagen efter när vi hade gått och lagt oss för att sova så började Kevin sparka igen, och då fick jag känna en rejäl spark. Jäklar, det var en riktigt häftig upplevelse.

 

Camilla skriver...


30 augusti

Idag var jag och Robin hos barnmorskan. Vi fick då för första gången höra hjärtslagen i en apparat som liknade en radio. Det slog snabbt och tydligt, 168 slag i minuten tror jag det var, vilket var helt normalt. Vi bestämde oss även för att byta till mödravårdcentralen i Kungsbacka, eftersom vi ska bo och gå våran föräldrarutbildning där. Den 23 september ska vi dit och träffa våran nya barnmorska.

 

Robin skriver...


Vi berättade förstås för vår barnmorskan att vi hade känt sparkarna och då såg hon faktiskt väldigt förvånad ut. Tydligen var det inte så jätte vanligt att man kände fosterrörelser så tidigt i graviditeten, speciellt inte när det är första barnet. Sedan fick vi även lyssna på hjärtslagen innefrån magen med en apparat som såg ut som en gammal radio. Men de var riktigt häftigt att man kunde höra så klart och tydligt.

 

Camilla skriver...


4 september

Jag börjar mer och mer känna Kevin sparka i magen och nu behöver jag inte ens hålla handen på magen för att veta när han sparkar. Ibland är det hårt och ibland lite lösare. Men varje gång jag känner en spark så vill Robin också känna. Det är underbart att han bryr sig så mycket om vårat barn och vill dela allt med mig. Bättre pappa än Robin kan man inte få till sitt första barn och det är skönt att veta att han finns där när det gör som ondast i kroppen.



- Vecka 20 -

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul med tidiga sparkar..! vet hur irriterande det är när man missar dem ;) cant wait to see that little kiddo! skall han döpas förresten?

2011-09-05 @ 02:11:23
Postat av: nadja

glömde skriva namn >.<

2011-09-05 @ 02:11:58
Postat av: Vintermiraklet

Svar till nadja:



Yepp, han ska döpas. =)

2011-09-05 @ 02:16:08
URL: http://vintermiraklet.blogg.se/
Postat av: Anki blivande Farmor

Ni är så härliga och jag är glad över att få vara delaktig i ert stora äventyr. Kram

2011-09-05 @ 11:15:02
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag vill oxå känna juhe :)

2011-09-05 @ 15:37:49
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh, vad härligt det låter =) Man blir så glad!

2011-09-05 @ 16:23:54
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det låter härligt att få höra om sådana saker . Lite glada nyheter är väldigt välkomna och det verkar så mysigt med sparkarna.

2011-09-06 @ 12:40:06
Postat av: Anna

Kul att höra om sparkarna. Kanske blir det en fotbollsspelare av honom.Kram.

2011-09-07 @ 10:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0