Vecka 29 - Mammagruppen m.m.

Jag har nu börjat på sjukgymnastik, för att det bland annat ska bli lättare för min rygg att bära Kevin men även för att jag sedan jag var 10 år haft problem med ryggen. 1 gång i veckan går jag dit, och det funkar bra. Vissa övningar kan jag inte göra, för det gör för ont i magen då, men hon anpassar övningarna efter vad jag klarar av. Jag kommer få gå på sjukgymnasit läge, för jag har väldigt lite muskler i ryggen, men det gör inget. Snart har jag frikort och då behöver jag inte tänka på det ekonomiska. =)

 

I tisdags förra veckan var jag på mammagruppen för första gången. Det var roligt! Robin var med mig, men som ensam kille så var det nog inte lika kul för honom. Denna veckan ska jag gå själv, för Sandra och Linus, Robins kompis och son går i samma grupp, så då känner jag i alla fall någon. Sen är det även en som också precis har börjat, som ska föda nästan samtidigt som mig. Ska försöka lära känna henne lite bättre, eftersom hon också ska få en liten kille. I torsdags var jag, Robin, Sandra, Linus och Jens på Ullared för att bland annat köpa lite barnsaker till Kevin. Det blev en hel del saker, men det kostade mindre än vad jag trodde. Vi köpte bland annat ett regnskydd till barnvagnen, spjälsängsskydd, sparkdräkt, täcke+kudde, men kudden får han när han är äldre, bäddset, lakan, dräggellapp, nässug m.m.

 

Tänkte nu berätta lite om hur jag och Kevin mår just nu. Jag känner mig tjock, och Kevin hjälper inte direkt till att minska på min mage. Han växer och trycker ut magen, så det ibland kan bli lite "jobbigt". Sen har han även börjat sparka mig i revbenen, så det är ganska ömma nu. Men utöver att han sparkar lite i revbenen, börjar bli extremt tung och att jag blir andfådd väldigt lätt, så är han en underbar busig kille där inne, och det är skönt att veta att han lever och är som barn i magen ska vara.

 



Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att följa hur magen växer.Kram till er alla

2011-11-08 @ 09:40:03
Postat av: Sofia

Kul att se hur magen växer och höra vad busige lille Kevin har för sig. Kramar.

2011-11-08 @ 13:18:54
Postat av: Benny

Det växer så det knakar. Hoppas att ryggen klarar all belastning. Robin får massera dig extra noga.



Lite knas på blogg.se? Jag låg på plats 15 i mest kommenterade?? Undrade varför det kom en massa kommentarer från okända...

2011-11-08 @ 20:16:21
URL: http://heliflyg.blogg.se/
Postat av: Anki

Det är så roligt att jag får vara delaktig i er graviditet och det är jättemysigt att ha er hos mej. Just nu ser man nästan hur magen växer för varje dag. Kram från blivande farmor!

2011-11-08 @ 21:16:02
URL: http://tankesymfoni.bloggspot.com
Postat av: Annika

Roligt att du går i samma mamma-grupp som Sandra =)

Hoppas det blir bra med ryggen! Kram på er

2011-11-11 @ 20:12:01
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0